JSN ImageShow - Joomla 1.5 extension (component, module) by JoomlaShine.com

nagymama.hu

Hírszolgáltatás

Szavazások

Tetszik Önnek a szövetség honlapja?

Kezdőlap
Hirdetés
NAV-os tábori beszámoló 2016. - Vámosoroszi NAV-os gyermektáborozás 2016 /1.rész PDF Nyomtatás E-mail
2016. augusztus 03. szerda 13:18
Idén harmadik éve nyílt lehetőségünk, hogy Vámosorosziban megrendezzük a NAV alkalmazásában álló szülők gyermekeinek nyári táboroztatását.  Legfőbb célunk az volt, hogy megismertessük a gyerekekkel a helyi szokásokat, ételeket, nevezetességeket, valamint hogy egy életre szóló emlékeket gyűjtsenek.

Az időjárás eleinte változékony volt, kisebb-nagyobb hullámban érkezett az eső, de szerencsére a tervezett programokat nem mosta el.
Igyekeztünk, hogy a gyermekeknek minden perce le legyen kötve és ne legyen ideje unatkozni, ezért egy hétbe próbáltuk összesűríteni a lehető legtöbb programot, kirándulást, kreatív és kézműves foglalkozást, strandolást és múzeumlátogatást.

A programok során a felhőtlen jókedv, a vidámság került a középpontba. Az önfeledt szórakozás, a kötetlen beszélgetések, az érdekes programok biztosították a kellemes kikapcsolódást a gyermekek számára.
A programok megvalósításában együttműködtünk az Idősek Otthona dolgozóival, akik idejüket nem sajnálva főztek a táborozókra, a helyi fiatalokkal, akik kísérőként vettek részt a programokon és vigyáztak a gyerekekre.
A tábor időtartama 2016.07.25-30. között zajlott.

1. nap: Hétfő

A hirdetésnek megfelelően 12:00-kor gyülekeztek a gyerekek a Művelődési ház előtt, a résztvevőket számba véve megbeszéltük a hét várható programjait. Ezek után a tábor szabályait fektettük le, majd közös ebéddel indítottuk a napot.  Ezután elfoglalták a szállásukat és kipakoltak a lányok a penyigei Horgásztanya faházaiban, a fiúk pedig egy vendégházban töltötték az éjszakákat. A délutáni órákban visszaérkezünk Vámosorosziba és ekhós szekérrel indultunk felfedezni a falut.

Megnéztük a helyi állatállományt, a kertészetet és ellátogattunk az Erdőhát Zrt. tehenészeti telepére, ahol kisborjút simogathattak megnézhették a fejőházat és frissen fejt tejet is ihattak.

Igazi tábori hangulatot teremtett az első este rakott tábortűz, mivel vacsorára szalonnasütést szerveztünk, ahol a lányok lelkesen sütötték a szalonnát és zsírozták a kenyeret.

2. nap Kedd

8-9 óra között érkeztek meg, és megreggeliztek. Reggeli után ellátogattunk a helyi tésztagyárba, kipróbálhatták a csigatészta készítését. Ebédig kézműves foglalkozás volt, a lányok gyöngyöt fűztek, a fiúk pedig a foci pályán rúgták a labdát. Ebéd után elindultunk Nagygécre, ahol megnéztük a Megmaradás Templomát, valamint az 5D-s mozit.

Majd Tivadaron fürdőzhettek, de sajnos az időjárás közbeszólt, emiatt hamarabb haza kellett térnünk. Miután átöltöztek elérkezett a vacsoraidő, utána a kísérőkkel visszatértek a szállásra.

3. nap Szerda

9 órára befejeződött a reggeli. Az egész napos programra összepakoltunk a gyerekekkel közösen, és elindultunk Túristvándiba. A Holt-Túron kenukban eveztünk el a Vízimalomig, ebédre helyileg készített kenyérlángost ettek, majd késő délutánig a kijelölt fürdőhelyen strandoltak. Vacsorára frissen töltött sült hurkát fogyasztottak.

4. nap Csütörtök

Reggeli után elindultunk Géberjénbe a Shrek-tanyára, visszaúton Tunyogmatolcson a Kurta kocsmánál megálltunk, ahol megismerkedhettünk Petőfi Sándor: Faluvégén kurta kocsma című versének keletkezésével.

Ebéd után úti célunk a nagyari Luby-kastély volt. Itt interaktív játékokon vehettünk részt (történelmi, irodalmi kvíz, szabaduló szoba), megnéztük a rózsakertet ahol több ezer rózsafaj található. A délután többi részét Tivadaron szerettük volna eltölteni, rövid strandolás után szerencsétlenségünkre ismét eleredt az eső. Vigaszként minden gyermek kapott egy jégkrémet. A szálláson átöltöztek, majd a művelődési házban megvacsoráztak.

5. nap Péntek

Miután megreggeliztek előkészítettünk mindent a délelőtti szabadfoglalkozáshoz (vasalós gyöngy, mozaikozás, táblafestés, karkötőkészítés, lovaglás, bújócskázás).

Ebéd után Vámosatyát céloztuk meg, mivel testvér településünket is szerettük volna megismertetni a gyerekekkel. Vámtörténeti, helyi néprajzi kiállítást nézhettünk meg. Ezután ismét a tivadari szabad strandot vettük birtokba, végre szép időt fogtunk ki, így vacsoráig a gyerekek nyugodtan fürödhettek.

6. nap Szombat

Táborbontás után, megérkeztek reggelizni, ezt követően beszélgetéssel, sétával és búcsúzkodással töltötték a délelőttöt. Helyben készült paprikás krumplit fogyasztottak el ebédre.
Minden gyerek sajnálta, hogy véget ért a tábor. A kellemesen eltöltött vakáció igazi közösséget teremtett, a tartalmas szórakozás mellett remek kikapcsolódást nyújtott valamennyiünknek.
Ebéd után útravalóval felszálltak a buszra és könnyek között hazaindultak.

Utolsó frissités ( 2016. augusztus 03. szerda 13:37 )

< Előző   Következő >

Ma 2017. június 26. hétfő, János és Pál napja van.

EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish
Insight Tours
www.it-nav.hu Pécs munka egerallas.hu SalgotarjanAllas.hu GyulaAllas.hu Gyongyosallas.hu EsztergomAllas.hu BajaAllas.hu SzekszardAllas.hu KaposvarAllas.hu TiszaujvarosAllas.hu Hirdetési oldal AusztriaAllas.hu DunakesziAllas.hu ErdAllas.hu GodolloAllas.hu SzolnokAllas.hu Hírlevél küldés MosonmagyarovarAllas.hu kupon olcsó gyerek karóra
Free Joomla Templates
IT-Nav Hungary Kft. | "Az elsők közé navigáljuk!"